Πέμπτη 12 Ιουλίου 2012

Κάρμα και Νέα Ακρόπολη

Στην Νέα Ακρόπολη διδάσκουν από τα πρώτα μαθήματα την διδασκαλία του κάρμα. Την διδασκαλία αυτήν τα μέλη την παίρνουν σαν "ευαγγέλιο" και κανείς δεν την αμφισβητεί. Ας δούμε τι γίνεται στο μάθημα αυτό.

Θα αναφέρω το μάθημα εν συντομία γι αυτούς που δεν το έχουν ξανακούσει. Το κάρμα είναι ο νόμος της δράσης και αντίδρασης. Κάθε μας πράξη καλή ή κακή γυρνάει πίσω με τη μία μορφή  ή την άλλη. Υπάρχει το καλό και το κακό κάρμα. Δηλαδή οι καλές πράξεις και οι κακές πράξεις. Αν κάνουμε κάτι καλό σε κάποιον, κάποια στιγμή θα το βρούμε μπροστά μας, με την ίδια μορφή ή με κάτι παρόμοιο. Αν κάνουμε κακό, επίσης θα το βρούμε μπροστά μας με τον ένα τρόπο ή τον άλλο.



Έτσι λοιπόν εξηγούνται κάποια πράγματα που είναι ανεξήγητα. Ξαφνικοί θάνατοι, κ.α. Επίσης σε πιο προχωρημένα μαθήματα αναφέρονται σε όντα τα οποία ρυθμίζουν το κάρμα του καθενός. Αναφέρουν πως τα όντα αυτά συνήθως μας δίνουνε το κάρμα σε "εύκολες" δόσεις για να μπορέσουμε να εξελιχθούμε με τον καλύτερο τρόπο.

Αν κάνουμε πολλές κακές πράξεις θα έχουμε πολύ κακό κάρμα και θα πρέπει να ξεπληρώσουμε αυτό το κακό κάρμα σε αυτήν την ζωή ή και σε επόμενη, άρα θα συνεχίσουμε να ενσαρκωνόμαστε, με βάσει τις διδασκαλίες της Νέας Ακρόπολης. Αν κάνουμε καλές πράξεις, πάλι θα πρέπει να λάβουμε πίσω τα οφέλη και συνεπώς θα συνεχίσουμε να ενσαρκωνόμαστε για να αποκομίσουμε τα οφέλη αυτά. Κανένας από αυτούς τους δρόμους δεν οδηγεί στην λύτρωση παρά μόνο η ορθή δράση. Η ορθή δράση είναι η δράση χωρίς να περιμένουμε κάποιο προσωπικό όφελος, χωρίς προσωπικό εγωιστικό κίνητρο.

Η επόμενη ερώτηση του μαθητή συνήθως είναι: τι είναι δηλαδή ορθή δράση, δώσε μου ένα παράδειγμα; Η απάντηση είναι πολύ απλή, στην ΝΑ κάνουμε ορθή δράση γιατί είμαστε εθελοντές. Ότι κάνουμε δεν το κάνουμε για εμάς αλλά για να κάνουνε τον κόσμο και τους γύρω μας καλύτερους! Τότε λοιπόν ο μαθητής καταλαβαίνει γιατί στην ΝΑ είναι εθελοντές και πως η ΝΑ είναι ένα πεδίο δράσης για τον ίδιο ώστε να εξελιχθεί.

Προτού το καταλάβει όμως έχει πέσει σε μία πολύ μεγάλη παγίδα. Η ΝΑ λειτουργεί με την μέθοδο της απόσπασης της προσοχής. Σου περνάει μηνύματα υποσυνείδητα, αφού σε έχει ετοιμάσει για να τα λάβεις. Η μέθοδος αυτή είναι γνωστή στον υπνωτισμό και σε διάφορες μεθόδους υποβολής όπως η διαφημίσεις. Στις μεθόδους αυτές κρατάνε την προσοχή και το ενδιαφέρον του "¨λήπτη" με κάποιο τρόπο, ενώ χωρίς να το καταλαβαίνει του πλασάρουν κάποια μηνύματα.

Για παράδειγμα στον υπνωτισμό ο "λήπτης" πρέπει να εστιάσει την προσοχή του κάπου για να έρθει σε κατάσταση υπνωτισμού, όπου είναι κοιμισμένος, είτε μίσο-κοιμισμένος, εστιασμένος σε ένα συγκεκριμένο αντικείνεμο ή γεγονός. Ταυτόχρονα, ο υπνωτιστής του περνάει μηνύματα στο υποσυνείδητο, ενώ ο "λήπτης" έχει χαμηλώσει τις άμυνες του και είναι δεκτικός.

Άλλο ένα παράδειγμα είναι η διαφήμιση. Η οποία ποζάρει όμορφα μοντέλα, τα οποία μας τραβούν την προσοχή και μας κάνουν δεκτικούς. Στη συνέχεια πασάρεται ένα όμορφο συναίσθημα το οποίο επίσης μας κάνει περισσότερο δεκτικούς και χαμηλώνει τις άμυνες μας. Τότε λοιπόν έρχεται το "προϊόν" το οποίο θέλουν να πουλήσουν. Η συνταγή αυτή δουλεύει εδώ και πολλά χρόνια και παρόλο που την έχουν παρακολουθήσει πολλά άτομα επανελλημένα, και ξέρουμε ότι μας κάνει κακό, γιατί λοιπόν συνεχίζει και λειτουργεί; Γιατί πολύ απλά δουλεύει. Ακόμα και να ξέρουμε ότι είναι λάθος, όταν έχουν κατεβεί οι άμυνες μας και μας μιλάει στο υποσυνείδητο, δεν μπορούμε να αντισταθούμε. Πολλοί μάλιστα, ισχυρίζονται ότι η ιδέα ήταν δική τους στη συνέχεια. "Απλά ήθελα να πιω μία κόκα-κόλα"

Ας επιστρέψουμε όμως στο μάθημα του κάρμα. Τι έχει γίνεις;  Ο μαθητής λαμβάνει μία διδασκαλία με "φαινομενικά" αντικειμενικό τρόπο. Κάρμα - καλό - κακό - ορθή δράση. Το οποίο παρουσιάζεται σαν ένα αντικειμενικό μάθημα το οποίο θα τον βοηθήσει να σκεφτεί και θα του λύσει τις απορίες του. Το μάθημα είναι σχεδιασμένο ώστε κάποιος να δει την ματαιότητα των καλών και των κακών πράξεων και να αναρωτηθεί τι είναι η ορθή δράση και πως μπορεί να πράξει με αυτόν τον τρόπο.

Τότε συνειδητοποιεί ότι στην ΝΑ κάνουν ορθή δράση και πως αυτό είναι που θέλει και χρειάζεται. Στο τέλος δηλαδή ο "λήπτης" νομίζει πως ήταν δική του ιδέα να μείνει στην ΝΑ και να γίνει εθελοντής κλπ. Βέβαια τα παραπάνω γίνονται με πολύ πιο περίτεχνο τρόπο και εδώ παρουσιάζονται πολύ απλοϊκά.

Αυτό που πρέπει να σκεφτεί κάποιος είναι: Τελικά εφαρμόζεται η ορθή πράξη στην ΝΑ;
Πολύ απλά όχι. Γιατί ο μαθητής δεν δρα από μόνος του. Όταν κάποιος έχει να δώσει αναφορές και να πληρώσει πρόστιμα, τότε αυτό πλέον δεν είναι ορθή δράση αλλά υποχρέωση. Όταν κάποιος δρα για να "επιδεικνύει" πόσο καλός "μαθητής" είναι. Για να "εξελιχθεί" γιατί πρέπει να δουλέψεις στην ΝΑ για να ανεβείς τα σκαλιά της ιεραρχίας. Τότε δεν είναι ορθή δράση αλλά το κυνήγι προσωπικών σκοπιμοτήτων. Δεν είναι καθαρά υλικά αγαθά, αλλά εξακολουθούν να είναι προσωπικά οφέλη και ένστικτα.

Είναι η ΝΑ ο μόνος δρόμος για την Ορθή δράση; Γιατί πασάρουν την ΝΑ ως τον μόνο πραγματικό δρόμο ορθής δράσης;

Τελικά μήπως η διδασκαλία του κάρμα είναι μια υπεραπλοποίηση της ζωής; Μήπως τελικά δεν υπάρχουν πλάσματα που μετράνε κάθε μας πράξη και προγραμματίζουν την ημέρα μας; Μήπως απλά κοιμόμαστε όπως στρώνουμε;

Μήπως η ΝΑ καπηλεύεται αυτήν την διδασκαλία για να μπορέσει να έχει έλεγχο στο μυαλό των μαθητών; Πολύ συχνά ακούς στα τραπεζάκια μεταξύ των μελών να λένε πως είναι στην ΝΑ και κάνουν καλές πράξεις για να "σβήσουν" κάρμα!

Έτσι λοιπόν τα άτομα τα οποία πάνε στην Νέα Ακρόπολη νομίζουν πως "ανοίγουν" το μυαλό τους και "μαθαίνουν" νέες γνώσεις. Στο τέλος καταλήγουν όλοι στα ίδια "συμπεράσματα" και κανείς δεν αναρωτιέται γιατί, μήπως τελικά δεν το σκέφτηκαν οι ίδιοι αλλά τους "πάσαραν" μασημένη γνώση. Απλά νομίζουν πως αφυπνίστηκαν και τώρα γνωρίζουν την αλήθεια.

Η παγίδα είναι λεπτή και καλά δοκιμασμένη σε χιλιάδες άτομα πριν από τον επόμενο εισαγωγικό...

9 σχόλια:

  1. εκμεταλλευονται την αδυναμια και την μοναξια καποιων ατομων.καποια ατομα ειναι πολυ καλα αλλα καποιοι αλλοι ειναι εκμεταλλευτες και το μονο που τους ενδιαφερει ειναι το χρημα..σε βλεπουν μονο σαν μηνιαια συνδρομη..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ καλό άρθρο και πλήρως κατατοπιστικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. κανεις ενα διαχωρισμο νεας ακροπολης/κοινωνιας που μου φαινεται επικινδυνος.
    η νεα ακροπολη ειναι γεννημα της κοινωνιας. οσο αναγκη εχουν τα μελη της να χτισουν ενα σοφιστικε γοητρο με βαση το οποιο θα χτισουν ενα κοινωνικο στατους αλλο τοσο και η ηγεσια της νεας ακροπολης.
    εγω η εικονα που εχω ειναι μιας παρεας που λενε affirmations για να ειναι πιο χαρουμενοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολλά παραπάνω και ποιο επικίνδυνα πράγματα η Ν.Α. απλά εσύ δεν το γνωρίζεις για τι δεν τα έζησε και κρίνεις εξ ιδίων, τα αλλότρια!, ενώ εμείς που ήμασταν χρόνια μέσα σε αυτήν και κάποια στον πυρήνα, γνωρίζουμε και στα λέμε. Εκμεταλλεύσου μας για να μάθεις!

      Διαγραφή
    2. polu dikio...makria apo aireseis

      Διαγραφή
  4. α ρε κακομοίρη... σε έχει νικήσει ο δράκος σου και τώρα κλές ? hahahahahahahahahahaha

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. estw kai an exeis dikio esy pou egrapses to arthro , mporeis na mou peis gia poio logo pisteueis oti h nea akropolh kanei oti kanei? dld poio thewreis oti einai to ofelos ths?me endiaferei h gnwmh sou.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είμαι αυτός που έγραψε το άρθρο αλλά ήμουν πολλά χρονάκια στον πυρινα της Ν.Α.

      Έστω ότι αυτό που ρωτάς έχει νόημα, εξήγησε μου πρώτα γιατί ο πάπας κάνει αυτό που κάνει ή γιατί υπάρχουν 1.000.000.000 αιρέσεις και θα πάρεις την απάντηση σου από των εαυτό σου!
      Απάντησέ μου γιατί με ενδιαφέρει η άποψη σου!

      Διαγραφή
  6. καλησπερα.δεν ειμαι εκεινος που εγραψε το αρθρο αλλα επειδη οπως λενε αυτοι που εμειναν οτι εσπασα η οτι με νικησε ο δρακος μου,κι επειδη προφανως κι οποιος εγραψε το αρθρο το ιδιο λενε γι αυτον,μπορω να ερθω στη θεση του και να απαντησω οχι εκ μερους του αλλα να σου εξηγησω γιατι η νεα ακροπολη κανει οτι κανει...απλα θελει να ελεγξει τη ψυχολογια και τη συνειδηση του κοσμου.εκπροσωπει καποια πολυ μεγαλυτερη ομαδα εξουσιας.αν ηθελε να αλλαξει το κοσμο ας εκανε ενα πολιτικο κομμα με τις φιλοσοφικες αρχες που πρεσβευει.γιατι δεν το κανει?τι εχει να φοβηθει?

    ΑπάντησηΔιαγραφή