Σάββατο, 7 Ιουλίου 2012

Η Νέα Ακρόπολη και τα κατώτερα πάθη - ένστικτα

Στην Νέα Άκρόπολη κανείς μαθαίνει πως πρέπει να αφήσει τα κατώτερα του πάθη και τα ένστικτα για να μείνει στην οργάνωση. Συχνά λέγαμε πως πρέπει να αφήσεις τον καναπέ για να κάνεις κάτι καλό για τον εαυτό σου και τον κόσμο. Έτσι πηγαίνοντας στην ΝΑ αφήνεις τα πάθη σου και βελτιώνεσαι, γίνεται καλύτερος, φεύγεις από την τηλεόραση και κάνεις κάτι "ουσιαστικό".
Η παγίδα είναι λεπτή και αυτό που εννοείται είναι πως η ΝΑ είναι ο δρόμος απελευθέρωσης από τα πάθη, ο δρόμος αλλαγής και βελτίωσης. Ας εξετάσουμε λίγο καλύτερα όμως τι γίνεται στην ΝΑ:



Μαθήματα ιδεολογικού προσυλιτισμού τα οποία ονομάζονται "φιλοσοφικά". Τα μαθήματα ξεκινάνε σαν απλές υποθέσεις, σαν κάτι καινούριο για να το ερευνήσεις. Στην πορεία όμως συνθέτουν πολύ καλά ένα συγεκριμένο "δόγμα" που πρέπει κάποιος να πιστεύει για να είναι στην ΝΑ. Αν κάποιος δεν καταλαβαίνει, διαφωνεί ή θέλει να προσθέσει ή να αφαιρέσει κάτι τότε είτε δεν κατάλαβε, είτε δεν είναι έτοιμος ακόμα για να καταλάβει είτε είναι άσχετος. Με δυο λόγια, δεν έχει φτάσει ακόμα στο επίπεδο για να καταλάβει.

Δεν είναι δηλαδή ότι οι διδασκαλίες χωράνε και πολύ διάλογο και συζήτηση. Ο διάλογος γύρω από τις διδασκαλίες είναι για να τις καταλάβει κανείς. Οι διδασκαλίες είναι τέλειες, αδιάλλακτες "Θεόσταλτες" από τον ιδρυτή και την λευκή ιεραρχία.

Με αυτόν τον τρόπο ο μαθητής "σκοτώνει" τον νου του, τον "φονιά" του πραγματικού όπως διδάσκονται και στο μάθημα περί της Μπλαβάτσκυ και γίνεται ένα σφουγγάρι που αποροφά τις διδασκαλίες. Με άλλα λόγια στην ΝΑ δεν θέλουν άτομα που κρίνουν τις διδασκαλίες παρά μόνο άτομα που τις απορροφούν ως έχουν και ζούνε με βάση αυτές.

Η αλήθεια είναι ότι μερικές φορές χρειάζεται να αφήσουμε στην άκρη αυτά που ξέρουνμε για να μάθουμε κάτι καινούριο. Στην ΝΑ διδάσκουν αυτήν την λογική για να μπορέσουν να νικήσουν τις άμυνες του μαθητή. Όταν ο μαθητής έχει κατεβάσει τις άμυνες του, τότε είναι που αρχίζουν να τον "πορώνουν" και να τον "φανατίζουν" και τον κάνουν να αποδεχτεί το δόγμα της ΝΑ. Πως αυτή είναι η μόνη αλήθεια και ο μόνος δρόμος.

Έτσι λοιπόν, ένας άνθρωπος ξεφεύγει από τα κατώτερα πάθη του καναπέ και "εξελίσεται" με βάση την ΝΑ. Αυτό όμως που δεν καταλαβαίνει είναι πως δημιουργεί νέα, πιο δυνατά πάθη, τα οποία δεν βρίσκονται στο στομάχι του αλλά στο μυαλό του....

11 σχόλια:

  1. Στη Νέα Ακρόπολη δεν τολμούν να κάνουν αληθινό διάλογο. Άσχετα με όσες μεγαλοστομίες λένε προς τα έξω, ξέρουν πολύ καλά πως έχουν την φωλιά τους λερωμένη.Οι ψυχοσυνθέσεις των περισσοτέρων που είναι μέλη στη Ν.Α., το μόνο που θέλουν είναι να υιοθετήσουν κάποιες "αιώνιες αλήθειες" και ταμπουρωμένοι πίσω απ αυτές, απ τη μια να αισθανθούν μέρος ενός συνόλου ομοϊδεατών (μαζί με όση ψυχολογική ασφάλεια τους παρέχει η ομάδα) και απ την άλλη να το παίξουν τιμητές της "αιώνιας αλήθειας "τους, με όση ικανοποίηση μπορεί να τους προσφέρει αυτό, με το να τους δίνει κάποιο υποτιθέμενο ανώτερο σκοπό στην μίζερη ζωή τους.
    Το θέμα των "αιώνιων αληθειών" είναι ένα αιώνιο πρόβλημα των παραδοσιακών κοινωνιών και αυτό γιατί μας αναγκάζουν να προσχωρήσουμε σ ένα στείρο ιδεολογικό απολογητισμό, να κρίνουμε δηλ. όσα πιστεύουμε σύμφωνα με τις "αιώνιες αλήθειες" της παραδοσιακής μας κοινωνίας χωρίς να βάλουμε στα πράγματα ένα ιστορικό προσδιορισμό και έτσι να καταλήγουμε πάντα στο ίδιο σημείο όπου οι "αιώνιες αλήθειες" διεκδικούν την κυριαρχία τους στα πάντα και απαιτούν παραίτηση από την κριτική σκέψη.
    Τι ελευθερία πνεύματος και πράξεων να διεκδικήσεις, τη στιγμή που δεσπόζει η υποταγή σε ασάλευτες αρχές παρελθόντων αιώνων?
    Ναι! ξέρω τι θα μου ανταπαντήσουν οι της Ν.Α. στη προσπάθειά τους να υποστηρίξουν την παραδοσιακή κοινωνία που θέλουν να δημιουργήσουν...<> Έστω πως είναι έτσι, αυτό δεν αλλάζει σε τίποτα τα συμπεράσματά μου και αυτό επειδή ο χρόνος της ζωής μας είναι τρομερά ασήμαντος μπροστά στη δικιά τους αιωνιότητα.
    Έτσι λοιπόν έρχονται και μας μιλούν για την υποτιθέμενη εκπαίδευση που γίνεται μέσα στη παραδοσιακή τους κοινωνία.
    Πως μπορεί όμως να δώσει κάτι κάποιος σε άλλους αν δεν το έχει αποκτήσει πρώτα αυτός ο ίδιος?
    Οι περισσότερες επιστήμες μπορούν να προκύψουν και στα κακώς κυβερνώμενα , ακόμα και στα ολιγαρχικά καθεστώτα.
    Η επιστήμη όμως της καλής ανατροφής των ανθρώπων δεν μπορεί να έχει καρπούς εκεί όπου δεν υπάρχουν νόμοι που να προστατεύουν την κοινή ελευθερία. Όπου δεν υπάρχει τέτοια ελευθερία, δύσκολα μορφώνεται ο άνθρωπος. Όταν μιλάω για μόρφωση βεβαίως , δεν εννοώ την συσσώρευση γνώσεων, ούτε την αποστήθιση ¨φιλοσοφικών¨ τσιτάτων, αλλά τον πολιτισμό που μένει αν ξεχάσουμε ότι μάθαμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν μπορεί να υπάρχει σοφία χωρίς ελευθερία σκέψης - Benjamin Frankin

      Στην ΝΑ δεν υπάρχει ελευθερία σκέψης παρά μόνο ένα συγκεκριμένο δόγμα. Το οποίο είναι "θεόσταλτο" όπως και σε πολλές θρησκείες. Προέρχεται από τους "Δασκάλους" την ανθρωπότητας και τα "αρχεία του εσωτερισμού". Βιβλιογραφία για τα μαθήματα δεν υπάρχει γιατί δεν χρειάζεται!!! 'Ασε που κάποια βιβλία έχουνε έρθει απευθείας από τον ουρανό. π.χ. Το "κυμβάλειο" από τις εκδώσεις ΝΑ έχει σαν συγγραφέα τους "3 μύστες" και ήρθε αυτούσιο από τον ερμή τον Τρισμέγιστο. Λίγο περίεργο για "φιλοσοφικό" κείμενο ε;

      Το αστείο είναι πως σαν μέλος νομίζεις πως τα ξέρεις όλα και έχεις μία απάντηση για το κάθε τι, θρησκεία, πολιτική κλπ. Μπορείς να υποστηρίζεις με πάθος τις απόψεις σου επειδή πιστεύεις σε αυτούς που στα έχουνε διδάξει. Δυστυχώς όμως οι γνώσεις αυτές δεν έχουνε υπόβαθρο και στο τέλος καταντάς να τις υποστηρίζεις σαν φανατικός.
      Επειδή "ξέρεις" κάτι που οι άλλοι δεν ξέρουν και δεν μπορούν να μάθουν ούτε να καταλάβουν. Έτσι κι αλλιώς είναι κοινοί θνητοί που κοιμούνται στην σπηλιά του πλάτωνα!

      Διαγραφή
  2. Η Ν.Α. κυβερνιέται από ένα ελέω θεού αυτοκράτορα, δηλ. από ένα απόλυτο ηγεμόνα που όπως όλοι του είδους του χρειάζεται αυλικούς και υπηρέτες, ψυχοσυνθέσεις τέτοιες που να τους συμφέρει μια απόλυτη εξουσία, διότι συγχωρεί και σ αυτούς να μεταχειρίζονται τους από κάτω τους με τους ίδιους εξουσιαστικούς νόμους.
    Οι ολιγάρχες, συνήθως, μεταχειρίζονται δυο ισχυρότατα όπλα, την θρησκεία και τα υλικά αγαθά. Την θρησκεία για τους πολλούς και τις υλικές απολαβές για τους λίγους που στηρίζουν την εξουσία τους και γι αυτό τους δίνουν να γλύψουν και κανένα κοκαλάκι.
    Με την θρησκεία, ή καλύτερα με την δεισιδαιμονία ( διότι η θρησκεία των εχθρών της ισονομίας δεν είναι παρά υποκρισία και θεοβλαβεία ) προσπαθούν να τυφλώσουν την λογική των πολλών και με τα υλικά αγαθά ( π.χ. να ζουν χωρίς να εργάζονται, να έχουν υπηρέτες, φρουρούς, υποτακτικούς, αυλικούς ) διεγείρουν τα πάθη για περισσότερη εξουσία ( όπως ακριβώς γινότανε στην αρχαία Ρώμη όπου οι στρατηγοί-τυχοδιώκτες, της εποχής εκείνης, εκστράτευαν με μόνο κίνητρο την νομή των κατακτημένων περιοχών ), εξάπτουν την φιληδονία και την πλεονεξία στις ψυχές των πολλών και αληθινά τους μαγεύουν με μια μαγεία χειρότερη από τη μαγεία της Κίρκης.
    Η Κίρκη άλλαζε την εξωτερική μορφή των ανθρώπων σε μορφή χοίρων, αλλά άφηνε σε αυτούς την ανθρώπινη λογική ψυχή αναλλοίωτη. Οι σύγχρονοι αυτοί μάγοι, προτιμούν να αφήνουν αμετάβλητη την ανθρώπινη μορφή και να μεταμορφώνουν την ψυχή σε ψυχή χοίρου. Ελεεινή μεταμόρφωση!
    Πως αλλιώς θα μπορούσαμε να τους θεωρήσουμε παρατηρώντας το πώς φέρονται στην προσπάθειά τους να διατηρήσουν την εξουσία τους?
    Κλείνουν τα μάτια μπροστά στην αληθινή επιστήμη και στην αληθινή αρετή.
    Πέφτουν μέχρι του σημείου να συκοφαντούν ασύστολα όλους τους κρίνουν και έχουν αντίθετες απόψεις από αυτούς. Τους σέρνουν στα αστικά δικαστήρια με σκοπό την φυσική εξόντωσή τους, απαιτώντας παράλογες αποζημιώσεις για δήθεν συκοφαντίες…
    Προς τι λοιπόν αυτή η ψευτοεκπαίδευση που ευαγγελίζονται?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι μία λογική καθαρά αγέλης "λύκων" όπως αυτοονομάζονται και οι ίδιοι.

      Αν κάποιο μέλος πει το άσπρο η μαύρο τότε όλοι τον αποδοκιμάζουν. Αν όμως ο αρχηγός πει τα ίδια τότε έχει δίκιο είτε πει άσπρο, είτε μαύρο είτε και τα δυο μαζί έχει δίκιο.

      Κανένας από το κοπάδι δεν επιτρέπεται να κρίνει ούτε να αμισβητεί τον αρχηγό. Αυτό θα σημαίνει πως δεν καταλαβαίνει, πως είναι άσχετος και εναντιώνεται στο θείο σχέδιο και την λευκή ιεραρχία.

      Συνεπώς δεν υπάρχει ελεύθερος διάλογος, αλλά ένα είδος φασιστικού διαλόγου με προκαθορισμένη αρχή και τέλος.

      Γι αυτό αποφεύγουν τους απλούς διαλόγους χωρίς ιεραρχία σαν την πανούκλα. Κλασικό παράδειγμα τα συμπόσια των νέων μελών, που δεν είναι συμπόσια παρά μόνο μια απόλυτα ελεγχόμενη "συζήτηση"

      Διαγραφή
  3. Ξεχνάνε βέβαια αυτό που έλεγε ο Πλάτωνας…<>. Δεν χρειάζεται νομίζω να διευκρινίσω πως, η μόνη αληθινή εκπαίδευση θεωρείτε αυτή που μας βοηθάει στην απόκτηση της αρετής.
    Αλλά τι πράγμα είναι η αρετή?
    Όποιος κατανοήσει σε βάθος τι πραγματικά είναι η αρετή, είναι σίγουρο πως θα χάσει κάθε καλή ιδέα που έχει για το εγχειρίδιο του Επίκτητου, που με τόση θέρμη διδάσκεται στη Ν.Α. και για τους στωικούς , ώστε να φτάσει στο σημείο να βλέπει τα παραγγέλματά τους, αν μη τι άλλο , παρά φλυαρίες ξεμωραμένων γερόντων.

    Η λέξη αρετή δεν σημαίνει για εμάς αυτό που σήμαινε για τους αρχαίους προγόνους μας. Εμείς την έχουμε περιορίσει μόνο στον άνθρωπο και γι αυτό δεν μπορούμε να τη καταλάβουμε. Οι αρχαίοι, έδιναν και στα ζώα και στα πράγματα την δυνατότητα να έχουν αρετή. Γι αυτούς αρετή δεν σημαίνει τίποτα άλλο παρά το τέλειο της φύσης και χρήσης κάθε πράγματος. Έτσι κάθε ζώο, ορυκτό ή φυτό έχει την δικιά του αρετή και επομένως δεν του λείπει τίποτα για να γίνει τέλειο και χρήσιμο για τον σκοπό που δημιουργήθηκε. Ο κυνηγητικός σκύλος, π.χ. έχει όλη την αρετή που χρειάζεται αν φέρνει στον κυνηγό άφθονο κυνήγι ή ο ποιμενικός αν προστατεύει τα πρόβατα από τους λύκους. Το ίδιο βέβαια ισχύει για όλα τα μέρη και τις αισθήσεις του σώματος. Αρετή των οφθαλμών είναι η οξυδέρκεια και των αυτιών η οξυηκοΐα .αρετή λοιπόν και τελειότητα είναι λέξεις συνώνυμες, οι οποίες όμως αναφέρονται σε κάτι πολύ συγκεκριμένο.
    Έτσι λοιπόν όταν ψάχνουμε για την αρετή, θα πρέπει πριν από όλα να διευκρινίζουμε περί τίνος την αρετή ψάχνουμε.
    Αν κάποιος μας εκθειάζει κάποιον σαν ενάρετο, θα πρέπει να τον ρωτήσουμε , για να είμαστε σίγουροι πως λέει την αλήθεια, αν ο επαινούμενος, όχι μόνο αποστρέφεται την αδικία, αλλά ούτε υποφέρει να δει κάποιον να αδικεί χωρίς να τρέξει σε βοήθεια του αδικουμένου. Αν είναι κοινωνικός, αν αγαπά τους συμπολίτες του, ως αδελφούς, την πατρίδα του και τους άλλους ανθρώπους , σαν φίλους.
    Οι Στωικοί όπως ήταν ο Επίκτητος θεωρούσαν πως η αρετή ήταν το μόνο αγαθό που μπορεί να κάνει τον άνθρωπο ευδαίμονα. Όλα τα άλλα αγαθά ήταν για αυτούς παντελώς αδιάφορα.
    Έτσι για τους Στωικούς η κακία ‘ηταν η μόνη ικανή να κάνει τον άνθρωπο κακότυχο και όχι οι ανθρώπινες δυστυχίες, οι αρρώστιες, οι πόνοι, οι θάνατοι των οικείων, οι συκοφαντίες, οι διωγμοί και τόσα άλλα που λυπούν το σώμα και τη ψυχή του ανθρώπου.
    Όμως η αλήθεια είναι πολύ μακριά από την ¨αλήθεια¨ των στωικών.
    Ο κακός μοιάζει με τον τυφλό, ο οποίος δεν ωφελείτε από το φως του ήλιου, αλλά ανατρέπει ή συντρίβει τα πράγματα σαν να είναι νύχτα. Παρόμοια και ο κακός καταστρέφει ότι είναι γύρω του, γιατί στερείτε το φως της αρετής.
    Τον ενάρετο , πάλι, των στωικών, μπορείς να τον παρομοιάσεις με κάποιο που βλέπει αλλά είναι περικυκλωμένος από σκοτάδι και έτσι δεν τον ωφελεί σε τίποτα η υγεία των οφθαλμών του.
    Για τους στωικούς τίποτα το ¨εξωτερικό¨ δεν έχει αξία, σαν να μην υπάρχει, σαν να είναι στο σκοτάδι. Από αυτή τους την αντίληψη προήλθε και η περιβόητη απάθειά τους. Ομοιάζουν με αυτόν που μπορεί να βλέπει αλλά ζει μέσα στο σκοτάδι, ανίκανος να αντιδράσει…
    Από την ιστορία, δεν υπάρχει αμφιβολία, έχουμε πολλά παραδείγματα απάθειας της ψυχής, που θα μπορούσαμε μάλιστα να τα εκθειάσουμε. Αλλά , όλα αυτά δεν είναι ούτε η κοινή φύση των ανθρώπων, ούτε η καθημερινότητά τους. Όσο πιο πολιτισμένοι γινόμαστε, τόσο και πιο μετριοπαθείς είμαστε, ώστε να ευχαριστούμαστε χωρίς να αδικούμε τους γύρω μας και ούτε να χρειάζεται να γινόμαστε, καθημερινά, μάρτυρες και ήρωες, για τα αυτονόητα πλέον , αγαθά μας.
    Παρ όλα αυτά όμως, οι αρχαιολάγνοι με τους μεγαλοϊδεατισμούς τους, προσπαθούν να μας πείσουν ακριβώς για το αντίθετο. Απαιτούν από εμάς να είμαστε κάθε μέρα ήρωες. Αυτό ακριβώς που είναι και ο φασισμός.
    Προσοχή λοιπόν και μη τσιμπάτε στις απατηλές μεγαλοστομίες τους.
    Ο μόνος λόγος που τις λένε είναι….για να γίνουμε υποζύγιά τους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη δηλαδή το να κυνηγάει κάποιος την αρετή και την βελτίωση είναι κάτι λάθος;
      Θεωρείς την προσπάθεια κάποιου να είναι κάθε μέρα ήρωας ως κάτι το φασιστικό;

      Διαγραφή
  4. Επέτρεψέ μου να απαντήσω και εγώ σε αυτήν την ερώτηση!

    Δεν μπορεί φίλε μου κάποιος να είναι κάθε μέρα ήρωας διότι από την φύση του ο ανθρώπινος οργανισμός λειτουργεί σε ρυθμούς δράσης και ανάπαυλας.

    Άρα η υπέρβαση αυτού του φυσιολογικού ρυθμού μοιάζει με το να ζητάς να αλλάξει ρυθμός στους παλμούς της καρδιάς και το μόνο που θα καταφέρουμε είναι να την βλάψουμε! Όταν ζητάς παράδειγμα την αγιοποίηση του ανθρώπινου όντος, βάλεις κατά της προσωπικότητάς του και άρα του λες να απαρνηθεί τα καλά και κακά χαρακτηριστικά του εαυτού του!

    Οπότε τον ακρωτηρίαζεις από κάθε άποψη και τον ομογενοποιείς, τον ευνουχίζεις και τελικά αλλοιώνεις τα χαρακτηριστικά του σαν φυσική ατομικότητα στην ζωή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μα τι λετε;; κάθομαι και διαβαζω τόση ώρα λόγια μίσους..λόγια που είναι δύσκολο να εμπιστευτείς..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν χρειάζεται εμπιστοσύνη, δεν σε θέλουμε για μέλος δικό μας σαν την Ν.Α. Κρίση χρειάζεται για να κάνεις διάλογο, αυτό δεν το προσπαθείς καθόλου από ότι φαίνεται αφού στην ουσία δεν αντικρούεις τίποτα ούτε επιχειρηματολογείς για κάτι!

      Διαγραφή
  6. ο άνθρωπος είναι κάτι που πρέπει να ξεπεραστεί... τάδε εφη Ζαρατούστρα .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πρώτα έτσι για στρέτσινγκ ας ξεπεράσουν κάποιοι την Νέα Ακρόπολη και μετά βλέπουμε.

      Διαγραφή